torsdag 20 augusti 2009

Allt är bara jobb, jobb, jobb...



Har försummat både pyssel och bloggande sedan jag började jobba igen, men igår fick jag äntligen tummen ur och klädde om den här hallmöbeln som jag fyndade på en loppis i Kristinehamn i somras. Tyget är ett Amy Butler-tyg från Broarne. Tyvärr glömde jag fota innan, men då var det ett randigt bomullstyg som hade sett bättre dagar.



PS. Hittade en före-bild i mobilen. Skickades till bönans pappa i somras för att visa upp loppisfyndet och den välartade dottern...

6 kommentarer:

SiriR sa...

For et stilig møbel du fant på loppis! Og fint med det nye stoffet på.
Håper du får tid til litt mer sying etterhvert:)

Busungen Hanna & hennes familj sa...

Coolt! Verkligen jättefin, du är så himla duktig!!

Skaparstigen sa...

Fin! Jag är också förtjust i Amy Butler. Om dollarn sjunker lite i höst ska jag kanske beställa några av hennes tyger.

Bobo/Rumba de kransen sa...

Den blev jättefin. Tips till alla som gillar Amy B och som har vägarna förbi Stockholm: finns numera på Åhléns i city!

Mia sa...

Vad fin den blev. Äldsta sonen har fått en liknade som sängbord men den har inte en sån fin dyna. Amy Butler har mycket fina tyger, har du provat att sy kläder i det?

h/saltaste bönan sa...

Sydde en klänning (http://saltastebonan.blogspot.com/2009/07/besatt.html) och tyckte det funkade bra - den är dessutom flitigt använd. Egentligen bättre till kläder än till att klä möbler för det är inte så kraftigt tyg.