torsdag 14 oktober 2010

Mina mål



För att förbereda mig mentalt för att börja jobba igen tänkte jag målsätta mig själv i höstutmaningen.

Inför jobbstart behöver jag:
- 3 blusar som passar bra till jeans och kan kombineras med kavaj när jag behöver vara lite proper.
- 2 kjolar som kan leda uppmärksamheten från att mina enfärgade t-shirts och toppar har några år på nacken.

Basen i min fritidsgarderob är en grön vinterjacka, en svart, kort loppisfyndad skinnjacka och en enorm svart regnkappa som även fungerar som regnskydd till vagnen när jag glömt det hemma. Varma tröjor har jag gott om, men behöver en rejält varm halsduk som funkar till alla tre jackorna och ett par tjocka tumvantar.

För höstens kalas behöver jag en ny klänning. Min favoritklänning köptes på French Connection för en evighet sedan och skymtar förbi på bilder från så gott som varenda släktkalas eller bröllop de senaste 15 åren. Jag älskar den fortfarande, men den kan behöva en avlösare.

Nu ska jag bara klura ut vad jag ska få för bonus om jag uppnår målen.



Första blusen är klar. Gjorde det lätt för mig och började med en singoalla med kort rak ärm. Tyg från Stoff och stil.



Mönstret är hämtat ur en japansk mönsterbok. Hittar ingen engelsk titel, men såhär ser den ut. Min blus är den som syns på framsidan.

12 kommentarer:

Benglan sa...

Snygg blus och otroligt kul att sy till sig själv!
Jag har sytt något enstaka plagg till mig själv och jag skulle så gärna vilja lära mig hur man ändrar mönster så att man kan sy helt efter egna mått.

Camilla sa...

Snyggt. Smart att gå igenom inför jobbstart!

SiriR sa...

Så spennende med jobbstart!
Blusen ble kjempefin, gleder meg til å se hva mer du syr til deg selv:)

Åsa Tidqvist sa...

vilken fantasiskt bra regnrock du verkar ha! Och nu en supersnygg blus också =)

hönapöna sa...

snygg blus du har sytt, lycka till med alla målen :-)

AttenKattenNoa sa...

Din blus är supersuperfin! Jag vill också ha en sån! Dags att leta mönster för nu är jag sugen! Tack för det :-)

od Andulky sa...

Grymt snygg blus!

Jenny / Ekomamma i stan sa...

Jättefin blus! Låter som en bra plan med höstkläderna.

Skaparstigen sa...

Imponerande! Mål är alltid bra! Gärna på en lista, så att man kan stryka punkterna en efter en.
Blusen blev väldigt fin i alla fall.

Bobo/Rumba de kransen sa...

Vad snygg den blev och vad mycket du ska hinna med! Jag ska komma på någon bra bonus åt dig när du är klar. :)

Singh sa...

En mycket snygg top!

Busungen Hanna & hennes familj sa...

Så himla fin blus!! Jag blir alltid så sugen på att sy nåt när jag kollat din blogg, tyvärr så kommer jag sällan till handling...
Vi ses i helgen : )
kram