onsdag 28 juli 2010

Något virkat, något fått



Lillebror höll på att tugga sönder det vid det här laget ganska medfarna bitskyddet så jag virkade ett nytt. Garnbitare som han är verkar han gilla det.



Virkade ihop det med orange tråd. Tänkte i ett ambitiöst ögonblick att man kan repa upp och virka om bitskyddet till en filt när det tjänat ut sitt syfte, men frågan är om det kommer hända.

Och några bilder för att inte överdosera på virkat (tur att man har genrösa och sybegåvade vänner):



Det högg till i sytarmen när Bobo gav mig den här fantastiska mätstickan (som jag gått och suktat efter hennes...) som hon lyckats charma till sig i en sybutik. Vågar inte berätta vilken för den rara damen betonade flera gånger att de egentligen inte är till salu.




Parkleksbad i en cool hippietunika signerad Skaparstigen.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Fina färger på det virkade bitkyddet och mätstickan är fin! Snygg tunika av skaparstigen.

Bobo/Rumba de kransen sa...

Tror du verkligen att bitskyddet kommer att vara fräsch och helt när det har tjänat ut sitt syfte? Gör en filt i samma färger direkt istället. Men först vill jag se att systickan kommer till användning. Snygg tunika!

Jennie sa...

Haha, bitskydd på vagnen, underbart! Så snyggt med virkning på bumpern. En sån vill jag ha trots att inte min lillkille gnager på vagnen...

Snygg tunika och lite avis är jag på mätstickan som uppenbarligen inte är lätt att få tag på...

g u r o sa...

Så mye fint du har hekla (virkat) i sommer! :)

Håper imidlertid å få se noe sydd etterhvert, og sender deg litt sygodis om du gir meg adressa di! :) Du har nemlig vunnet mitt lille blogglotteri! Grattis! :)

Ønsker deg en deilig sensommer!