fredag 13 augusti 2010

Stenrösesafari



När vi var nere i Småland förra veckan gick jag på stenrösesafari och samlade på mig de elakaste stenarna jag kunde bära. Såna som Karl-Oskars pappa fördärvade ryggen på att plöja upp ur den småländska myllan. I höst ska de virkas in. Hittade en tutorial via Mönsterarkivet där släta stenar rekommenderas, men skam den som ger sig.

Annars har vi varit på resande fot så länge att jag nästan börjar längta höst. Min nya gamla symaskin har fått transport till Stockholm och overlocken är trädd så snart blir det aktivitet på bloggen igen. To do-listan tycks oändlig - min del i bytet med Simsalabim, dagiskläder, virkjuntor osv, osv...

4 kommentarer:

Bobo/Rumba de kransen sa...

Visserligen är jag lite småfull just nu - ensam på balkongen utan barn hemma - men jag vågar ändå säga det: du är efterlängtad och välkommen hem!!!!

AttenKattenNoa sa...

Klickade mig fram till din blogg och gillar hela middevippen liksom :) Vilken inspiration jag har fått, ångrar mig grymt mycket att jag har kvar mina virksaker på landet...
Du hamnar i min blogglista, ska absolut följa dig.

IA Nyckelpiga sa...

Ska bli kul att se hur man virkar in kantiga stenar.
Har själv haft det i min "att göra lista"( dock inte kantiga) i över ett ár men det kommer ju sá himla mycket emellan.
Nu áker vi bort ett par dagar till stranden och det jag ska ta med mej är just material till att virka in stenar.

Outi sa...

Hej!
Kul att du vill vara med i min lilla utlottning. Det gjorde ju att jag hittade till dig. Det är så intressant att se allt kreativt som du gör/gjort.

Kram, Outi