söndag 4 juli 2010

Mr Smith på oönskat besök



Min symaskin började brinna häromdagen så nu blir det virkat tills jag har turen att snubbla över en ny/gammal på någon av sommarens loppisturer. Först ut en kudde. Mönstergruppen är från Väldigt virkat, men storleken ändrad. Använde Drops Paris, inget favoritgarn - det trådar sig alldeles för mycket.



Eftersom det slabbas ganska mycket i vårt hushåll är fodralet avtagbart.

Mest irriterande med symaskinsbranden är att jag blir ännu senare med min del i bytet med Simsalabim. Hon har sagt åt mig att inte känna mig stressad, men har ändå skickat två fjäskkuvert för att lindra mitt dåliga samvete.



Först en liten fluga för bröllopstider (skickad innan branden).


Sen en nåldyna virkad i Drops Paris och fylld med ris som jag hört ska vara skonsammare mot nålarna.

1 kommentar:

Anna Rydne sa...

Tusen tack för nåldynan! Nu har jag fått så fina saker av dig att det känns som om det "officiella bytet" nästan är överflödigt... Jag skrattade lite när jag läste att symaskinen började brinna. Inte för att det är kul egentligen, mest för att det är helt absurt!! Hur kunde det hända?!