tisdag 27 januari 2009

Istället för stickade jeans



Har varit supersugen på de coola stickade jeansen på knitty.com, men misstänker att det skulle bli ytterligare ett evighetsprojekt så det var bara att glömma. Med de stickade jeansen som inspiration gick jag loss på ett par av bönans tråkbrallor med nål och lite gult moulinégarn. Perfekt framför tv-pyssel. Hann se två dokumentärer och en årets kortfilmsvinnare på Gbgs filmfestival.

Före och efter:



Gjorde en liten blöjkil i byxorna eftersom materialet är stumt. När jag broderade låtsades jag som den inte fanns och drog "grensömmen" rakt över. Broderade på fri hand, men hade bilderna från knitty som inspiration.



Byxorna är ganska vida så i vår tänkte jag bara släppa i midjeresåren så kan hon ha dem som capribyxa. Tror de blir coolare när hon börjar stå.

4 kommentarer:

Martina sa...

Supertuffa! Klart konkurrenskraftiga med de stickade!

Bobo/Rumba de kransen sa...

Ännu en rolig idé signerad Saltaste bönan. Men de stickade var också grymma!

Anna-Snoddas sa...

Hihi..vilka roliga! Hmm, vad konstigt det blev med min förra kommentar. Ett av dina gamla inlägg låg som nytt i mina feeds! Om du undrar varför jag är så sen! ;D

Anna-Snoddas sa...

Ja se där! Reflekterade nog inte över att den var orange förra gången! :) Fina är de iaf!