onsdag 4 november 2009

Bennymössan



Bönans pappa tyckte det behövdes en mössa med öronlappar nu när det börjar bli kallt. Har hakat på novemberutmaningen så det var inte tal om att köpa nytt garn utan jag fick virka en i ett akrylgarn jag köpte på Syfestivalen. Den känns faktiskt ganska varm ändå och med tiden får den kanske samma noppighet som förebilden - Bennys lillebrors mössa i favoriten för tillfället Nöff nöff Benny.



Lite mer färgglad än originalet, men jag tycker jag lyckades ganska bra med formen.



Tänkte även tacka för tipsen nedan och be om ursäkt för att jag är så usel på att gå in och titta och kommentera på andra bloggar för tillfället.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fin fin!! Kanske du kan hjälpa mig med en sak... Vill virka en mössa till en liten flicka som ungefär är lika gammal som bönan tror jag (1,5). Men har inget mönster och inget barn att prova på. Hur stor (diameter i cm) gör jag plattan upptill dvs hur stor ska den vara innan jag sluta öka. Hoppas du vet vad jag menar. Tycker det är lättare i cm da är man inte beroende pa vilken nål eller garn man använder.

Bobo/Rumba de kransen sa...

Den liknar verkligen Bennys mössa! Fast färgerna är finare.

SiriR sa...

Så søt lue:) Virkelig fin.

Busungen Hanna & hennes familj sa...

Jättefin mössa! Hur går det med livet i ettan? Kommer ni befinna er där - eller tja du fattar - när bebisen kommer? Hur långt är det kvar nu? Hoppas du mår bra = )
kram Jennie