söndag 25 januari 2009

Djungelkatten



Jag har också sytt en pointy kitty efter Hillary Langs mönster (kan laddas ner gratis från Wee wonderful). Broderade ögon (gröna med ljus iris och mörk pupill) och nos. Skippade ränder eftersom det blev en leopard. Använde överblivna tygrester från träningsoverallen och morbrorsjeansen till stoppning. Morrhåren är inte broderade utan hänger löst med små knutar i ändarna. Jag rekommenderar verkligen att man använder hård stoppning och stoppar den hårt. Benen har en tendens att vika sig när det tunga huvudet sys på.



Att sy, brodera och stoppa katten gick som en dans, men när delarna skulle fogas ihop tröttnade jag. Huvudet och kroppen låg och skräpade i soffan i nästan en vecka. Under tiden blev bönans pappa så förtjust i kroppen att han tyckte den förtjänade bli en egen leksak. Beheaded toys skulle vara konceptet. Bönans gudmor trodde å andra sidan att det var en giraff och undrade hur den långa halsen skulle kunna bära det tunga huvudet.

1 kommentar:

Bobo/Rumba de kransen sa...

Mycket coolare än mina katter!!! Grym! Men jag håller med om att det var öken att sy fast huvudet.