onsdag 18 februari 2009

Helt sjukt..



..vare' här. Förkylning, hosta och nu influensa. Eftersom bönan sover en massa har jag ironiskt nog massa tid, men ingen symaskin.

Innan symaskinen lämnade in hann jag sy en förvaringspåse till favoritleksaken för stunden - klossar. Superenkelt. Klipp till två rektanglar och sy ihop ena kanten så du får två cylindrar. Måtta och klipp ut botten (rund) och sy fast. Sy ihop de båda påsarna aviga mot aviga. Lämna hål för att vränga, vräng och sy ihop hålet. Färdig!



Inspirerad av min virkande kompis K har det blivit lite virkträning. Två napphållare i glada färger. Fem stolpar breda och den ena med virkad kant. Knappen på den gula är hjärtformad och väldigt söt (syns tyvärr inte på bilden).



Nu när jag fått blodad virk-tand vågar jag kanske ge mig på något av djuren från Made by you, men tills dess en liten piraya i filt.



T-shirten på bilden nedan är nån vecka, men hon hann spilla gröt på den innan jag hann fota den. Gjorde den under min flashdance-period. Tajt med råa kanter av ett sönderklippt linne. Screentrycket på bröstet är mitt eget.

1 kommentar:

Bobo/Rumba de kransen sa...

Stackarn, men vad mycket grejer! Jag älskar napphållarna. Fina!