fredag 27 februari 2009

Lite rutigt, lite blått



Måste komma över ångesten att klippa i nytt tyg, men tills dess har jag massor att göra. Bönans gudmor har nämligen donerat två stora kassar (nu pratar vi inte ICA-kassar utan tvättsäckar) fulla med gamla kläder som jag får slakta. Först ut är en tröja från Bennetton som blev en lång tröja med trekvartsärm.



Finns massvis med tyg efter slakten över så det blir nog ett par rutiga benvärmare också. Hade ingen muddväv i samma röda färg (den drar lite, men bara lite åt vinrött) så återanvände mudden från originaltröjan. Halslinningen blev lite stor, men det löste sig genom en tryckknapp i nacken.



PS. Blev också en ny virkad napphållare (se översta bilden). Grönrandig och slätvirkad (heter det så?) på längden. Har köpt knäppen från Bibbis textil så nu slipper jag slakta fler vanthållare.

2 kommentarer:

Bobo/Rumba de kransen sa...

Vad lyxigt att få så mycket kläder, nu behöver du ju inte köpa tyg! Jag gillar tröjan jättemycket. Måste nog härma dig lite också med virkade napphållare - om det är ok? Det kanske är en av de sakerna vi måste prata om över en öl. Snart!

h/saltaste bönan sa...

Ha, ha - gärna! Jag blir så glad om du vill härma något jag gör. Brukar ju vara jag som går i dina fotspår annars.