onsdag 22 april 2009

Blåställ



Har letat som en galning utan att hitta tillbaka till de coola televerksorange byxorna i bävernylon jag såg på en blogg för några veckor sedan och som inspirerade till dessa. Någon som vet vilka jag menar? Eftersom jag inte ville kopiera rakt av, men gillade arbetartouchen fick bönans överdragsbyxor tema blåställ. Funderade på att sy "hantverkiga" detaljer som hälla för hammare, men ju mindre som riskerar fastna i grenar och gungor desto bättre så nöjde mig med bakfickor och förstärkta knän.

Bävernylon från Tygverket. Använde justerbar resår i midjan. Sydde två knapphål där resåren sticker ut och satte en knapp emellan så man snabbt kan justera (se bild). Benen kan släppas ner minst en halv decimeter.



Alla byxbilder blev suddiga eller i en konstig gråton så här är istället lite lekbilder i olika vinklar.



Det äts mycket löv och sand. Vad är lösningen? Munkorg? Visir?

9 kommentarer:

Busungen Hanna & hennes familj sa...

...lösningen är låt dom äta och hållas - tänk vilken bakterieflora dom får ; ) Albin har snart käkat upp halva sandlådan, om han fick skulle han äta hästbajs oxå...
kramkram
Väldigt fina byxor!!

Retro Elephant sa...

Vilken tuffing! Brallorna var väldigt snygg!

//Lina

OttoPippi sa...

Dom blev jätte tuffa och snygga!!!

Bobo/Rumba de kransen sa...

Jag vill också ha såna byxor! Inte till mig då utan till Iris...

Bobo/Rumba de kransen sa...

Du kanske vill göra ett byte?

SiriR sa...

For en tøffing! Og stilige bukser også:)

Anna-Snoddas sa...

Åh så coola! :)

Martina sa...

Å så smart att verkligen göra dem till "växa" byxor! Super coola.
Ja, Ines käkar sig nästan mätt på på grus och sten. Fimpar är bannlysta men min fråga är när ett gruskorn blir en sten....hmmmm

Skaparstigen sa...

Jättecoola, särskilt med den jackan till!

Du har en otroligt trevlig blogg, jag lägger till dig bland länkarna om det är ok. Och tack vare dig har jag precis upptäck Sleeveface, vilket måste provas snart.

Jag konstaterade precis i förmiddags att nu äntligen kan min E, 1 år och 7 månader äntligen vara ute och leka med småsaker, utan att äta det. Så det går över, men tar lite tid...