onsdag 16 mars 2011

Använd det du har



Det har varit lite dåligt på pysselfronten på sistone. Jag har fått nytt jobb och varit lite upptagen med att ratta mitt gamla samtidigt som jag ägnat fritiden åt att skriva ansökningar och gå på intervjuer. Nu börjar det dock lugna ner sig och jag hoppas på lite sytid. Börjar med att hoppa på Beas barnslikheters Använd-det-du-har-utmaning.



Först ut blir en garderobsrensning och massa redoande. Bönan har växt och fått en ny skena så nu krävs nattlinnen en masse. Jag klipper av ärmarna på gamla t-shirts, syr in dem, rynkar ärmen och syr på igen så den blir stor med lite puff. Får jag välja blir det grönt.



Nya skenan. Blå. När bönan själv för välja.

4 kommentarer:

Benglan sa...

Grattis till nytt jobb! Vad roligt. Och kul att ha dig tillbaka här i den virtuella pysselvärlden :)

Bobo/Rumba de kransen sa...

Jag hoppas också på mer pysslande framöver, både av dig och av mig.

Singh sa...

Vilken fin uppstarts klänning du bjuder på. Härligt med redo:ande.

Pyssellycka sa...

Inte illa, ser väldigt skön ut! Skulle kanske hoppa på den där utmaningen jag med... Mycket tyg finns det att ta av.