torsdag 31 mars 2011

Balkongpremiär


Håller tummarna för att våren är här för att stanna. Idag invigdes balkongen och håller vädret i sig oljar vi trallen i helgen.


Köpte biltyget på symässan i höstas och kjolen har legat tillklippt sedan dess. Var nästan rädd att bönan skulle ha hunnit växa ur den, men den sitter hur bra som helst (fast eftersom det är jeans som gäller för tillfället måste jag öva lite på smickret om den ska komma till användning). Gillar verkligen den randiga mudden som jag har fått av min moster - ganska grov, förmodligen 80-tal.

8 kommentarer:

Miiaoo sa...

Å så söt kjol!

Å så skönt att kunna inviga balkongen! håller tummarna för att ni får olja trallen i helgen då! =o)

SiriR sa...

Åh, balkong liv så deilig!
Her hos oss er det fortsatt vinter og snø...

Kjempesøtt skjørt:)

Busungen Hanna & hennes familj sa...

Vilken underbar kjol!!! Har du mer av detta tyg och känner för att sy nåt till Hanna o Albin? Jag får aldrig nåt sytt och skulle jättegärna köpa nåt av dina fina alster...
Kram Jennie

Camilla sa...

Så himla fin kjol! Härligt med balkongbilder igen.

hönapöna sa...

söt kjol...! fast ibland vore det trevligt med en dotter som ville ha jeans och inte bara tajts! Angående det lila fatet så har jag bara diskat det för hand, och det funkade... diskmaskinen däremot är jag inte så säker på. Ha det gott...!

Liten Lucky sa...

vilken underbar kjol. Kul med bilar till en tjej!

h/saltaste bönan sa...

Tack för snälla kommantarer. @jennie - tror tyvärr jag bara jag köpte en eller om det var två meter. Hittade det på Symässan förra året och i år såg jag det inte. Det råder kaos i min syhörna, men ska kolla upp! Borde åtminstone ha så det räcker till en kjol till Hanna om du tror hon vill ha det?

Maki sa...

Hej! jätte fin kjol! Jag har likadant tyg som jag köpte i japan, och nu vill jag sy något av det där tyget!