måndag 27 juli 2009

Äntligen!



Ett par byxor till min kompis A:s son J. Han föddes i december så jag är ruggigt sent ute, men å andra sidan känns det mer som en höstbyxa. Materialet är A:s gamla mammajeans och jag har försökt lägga ut mönstret (Gynther) så att snygga sömmar och slitningar tas till vara. Fickan, etiketten och hällan på baksidan har jag dock sytt på själv. Använde jeanstråd från Bibbi. Sydde ett par liknande till bönan i höstas, men de här blev mycket bättre. Hoppas nu bara de passar...

7 kommentarer:

Retro Elephant sa...

Jättefina!

//Lina

Skaparstigen sa...

Hur coola som helst! Är också sugen på att testa den mönstret. Gjorde du mycket ändringar, eller funkar det bra som det är?

Bobo/Rumba de kransen sa...

Jag ser fram emot dina tips när jag ska göra ett par i höst! Såna måste Iris ha på dagis.

Mia sa...

De är inte bara jättefina, de ser även väldigt sköna ut att ha på sig.

h/saltaste bönan sa...

Nu håller jag bara tummarna för att de uppskattas. Lite nervöst att sy åt andra. Bobo - de är superenkla så tror knappt du behöver några tips (dessutom är det mönstret jag ritade av ur din bok...). Skaparstigen - jag ändrade inget i mönstret. Dessa är stlk 74 och i minsta laget på bönan (som är typ 82/86 nu). Även om de är utsvängda är de lite slimmade i baken så gör man till en knubbig bebis ska man kanske ha blöjkil. Dessutom kanske jag borde tillägga att det var lite stretch i mammajeansen jag sydde om. Känns som det är bäst om man syr till barn.

Palven sa...

Hur fräna som helst!
Mottagaren blir säkert hur glad som helst =)

Helena sa...

Jättesnygga jeans!