fredag 31 juli 2009

(För)smak av höst




Har haft hur mycket sytid som helst den här veckan. Bönan har hängt med sin pappa och hans pappalediga kompisar och jag har bara sytt, sytt och sytt. Tyvärr blir man lite för ivrig ibland. När jag sydde de här var bönan borta så jag måttade efter en kjol. Klantigt nog efter en kjol med resårkanal så när jag satte i resår blev de pyttesmå. Den enda som funkar är omlottkjolen och bara med underkjol. Gillar dock de båda skotskrutiga kjolarna så kommer definitivt sy dem i större modeller. Kommer passa fint i höst till strumpbyxor och grova benvärmare.

Så är jag världens stoltaste idag. Bönan har länge vägrat gå annat än med ett stadigt tag om en vuxen hand. Så idag släppte plötsligt alla spärrar. Det är allt eller inget för den här tjejen.

4 kommentarer:

Bobo/Rumba de kransen sa...

Shit, snacka om att gå från noll till hundra. Från inget till att springa! Jag är impad. Och vad glad hon är! Kjolarna var skitfina och jag kommer lätt att härma och också göra skotskrutiga kjolar.

SiriR sa...

For et herlig videoklipp:)

Og søte skjørt, ergelig at de ble litt små!

Helena sa...

Fina kjolar, omlottkjolen är riktigt snygg!

od Andulky sa...

Så himla söt hon är!! Jättefina kjolar!