onsdag 21 oktober 2009

Det skulle bli en tipi



Med både bebis och stambyte i pipen blir det inte mycket pysslat hemma hos oss. Overlocken står ouppackad i syhörnan och jag bara sover och sover... Men idag fick jag ett ryck och sydde på kantband på det halvfärdiga tältet jag gjort utifrån beskrivningen i Fixarboken som jag fick låna efter att imponerats av Bobos fina Barca-tält. Bönans blev i ett av Lotta Kühlhorns nya tyger för Ikea. Såhär i efterhand frågar jag mig om det verkligen var ett bra val. Det blev onekligen mer fjäll än prärie...

9 kommentarer:

Bobo/Rumba de kransen sa...

Indiantält eller lappkåta - det spelar väl ingen roll. Det är ju så himla fint! Även om Bönan inte skulle gilla det (som om hon kunde motstå det) så blir det en snygg inredningsdetalj i det fina tyget.

SiriR sa...

Så utrolig kul!

IA Nyckelpiga sa...

Det är häftigt och säger som Bobo. tält eller káta, samma sak är det!

Malin sa...

Jättefint och tyget passar superbra=)

Bobo/Rumba de kransen sa...

Fast nu när jag tittar på det igen är tyget Asien och formen Nordamerika. Multikulturellt!

Anonym sa...

Coolt tält! Hade liknande som liten faktiskt. /petra.h

Beata sa...

Jag tycker att det var jättefint!

Helena sa...

Fint tält! Gillar tyget jättemycket!

IA Nyckelpiga sa...

kolla in stjernfalls blogg ( finns bland mina favoriter) Hon visar hur man gör en magisk ring.
Snart kommer det en bebis, eller?