torsdag 22 april 2010

Istället för tapeter



Tapeterna i barnens rum är ingen favorit. De är ljusblå och ger ett alldeles för kallt sken. Dessutom gapar stora hål efter en gitarrhängare på en av väggarna. Jag har gått runt och pratat ommålning och nya tapeter i ett år, men får aldrig tummen ur. Har jag tid över sätter jag mig hellre vid symaskinen. Häromveckan fixade jag dock äntligen till en temporär lösning - en fond av ett av Lotta Kühlhorns AnnaMoa-tyger för Ikea. Har sytt in kanterna och längst upp löper en bambupinne i en kanal. Misstänker att det tar ytterligare några år innan ommålning kommer på tapeten och ytterligare ett halvår innan jag kommer mig för att stryka tyget...



De nu dolda hålen i väggen.



Kramkalas med kusinen framför den nya väggen.

5 kommentarer:

Fangoria sa...

Vad fint det blev!

Jennie sa...

Snyggt!! Och strykning är för mesar... ;)

Simsalabim sa...

Jättefint att göra så där. Jag har köpt det ljusblåa Anna-Moa med bockarna på och ska sy draperi till våningsängen så det går att göra koja. Bilder kommer på min blogg så småningom.

Åsa Tidqvist sa...

jättefint! de tygerna är alla så härliga!

IA Nyckelpiga sa...

Jag syr ett "örngott" och sen syr jag bara pá det virkade, med maskin.

Finns det "filtmacaroner" i paketet?