onsdag 26 maj 2010

Balkongväder



Fint väder är inte nödvändigtvis bra fotoväder, men orkar inte plåta om vårt nya överdrag till balkongsoffan så här är det i skoningslöst solljus. Jag har naturligtvis inte strukit det heller.



Överdraget är enklast möjliga. Klippte till två stora fyrkanter i samma storlek somn dynorna. Sydde ihop dem med turkost kantband. Lämnade vänster sida öppen och satte i tryckknappar för att hålla dynorna (två såna här) på plats. Egentligen hade jag tänkt ha den helt prickig, men tyget räckte inte till. Håller på att sy en saccosäck i rävtyget och hade lite över så tog det på baksidan och fick en vändbar dyna på köpet (även om jag misstänker att den prickiga kommer bli mest använd).

7 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken pigg och snygg balkongsoffa! Visst är det prickiga tyget från ikea? såg sådana där, och har funderat på att köpa sånt.

Sara sa...

Mkt sympatiskt sytt och ostryket är också sympatiskt.

Jenny / Ekomamma i stan sa...

Snyggt! Var väldigt förjust i båda sidorna.

Miiaoo sa...

Oj så fin! Var kommer det fina rävtyget ifrån?? VILL HA!! =o))

Anna Rydne sa...

Superfint båda sidorna!

Åsa Tidqvist sa...

Åh, jag älskar räv-tyget! Har gjort en gardin i det till min lillas rum och tyget ör verkligen fint.
Din balkong är ju finast av alla nu!

h/saltaste bönan sa...

Tack för fina kommentarer!! Alla tyger är Ikea. Är luspanka tills skatteåterbäringen kommer så det är budgetpimpning för hela slanten.