onsdag 2 juni 2010

Asfaltssommar



Idag är det sånt där väder så man önskar att man gick i skolan igen. Nedtrappningsväder. En alldeles för solig dag strax innan sommarlovet. Betygen är satta så lärarna ger en ledigt, leker hang-man eller låter en bedriva självstudier i parken. Själv sydde jag en solhatt.



Hatten är sydd av ett par gamla jeans. Fodret är ett loppisfyndat lakan. Hittade mönstret på Ikeas tygavdelning. Tror det är vuxenstorlek, men skippade sömsmån och då blev den lagom. Jeansen gav så bra stadga att det inte behövdes något mellanlägg. Däremot ska jag nog sy en tunnare solhatt i Beppemodell också. Den här blir väl varm framåt sommaren.

7 kommentarer:

TANT GRÖN sa...

Jättesnygg solhatt! Letar febrilt efter ett bra mönster! kanske ska kolla ikea då.. Gillar det ljusa partiet som bryter av. Verkligen lyckat!

Miiaoo sa...

Jättefin hatt ju! du har nästan plockat den idén rakt ur mitt huvud! Jag har tänkt den hatten ett tag nu.. =o)) Den bara väntar på att få komma ut och förverkligas..

SiriR sa...

Kjempekul solhatt! Stilig med jeans:)

Unknown sa...

Vilken superläcker hatt!

Bobo/Rumba de kransen sa...

Cool böna i snygg hatt. Gillar att hon har vinterstövlarna till och misstänker att det är hennes eget val?!

Busungen Hanna & hennes familj sa...

Jättefin hatt!!
Jag sydde en igår av mönstret jag fick - men jag tänkte fel : ( Jag tänkte att det var minsta och och näst minsta strl jag fått...så jag sydde egentligen den som är störst...gör inte det!! Den är för stor tom till Jocke... Så nu får jag göra om och göra rätt! Sömsmån är 0,5 cm överallt förutom mellandelens kanter samt brättets kanter och brättets ytterkant som ska ha 1 cm!

Kram Jennie

Emilia sa...

Så fin hon blev i den söta hatten - remake äger :)