måndag 11 maj 2009

Mysterium



Eftersom det tar en evighet att trä i resår med säkerhetsnål tänkte jag att resåriträdare skulle vara en bra idé, men nu lyckas jag inte klura ut hur de ska användas. Trär resåren genom de båda avlånga skårorna (till höger i bilden), men när jag sedan börjar trä den genom en trång tygkanal glider den ur och jag måste ändå fästa den med en säkerhetsnål. Tre skåror vore mer logiskt - då skulle resåren låsas - eller gör jag något fel?

När jag ändå är i frågartagen passar jag på med två idiotfrågor. Vad är de runda hålen till för och när har man användning för måtten på iträdaren?

4 kommentarer:

a-k sa...

Hmm, har aldrig sett en sådan förr, men spontant skulle jag säga att du måste trä resåren underifrån i den andra skåran (den som är längre in på pinnen) först och sedan ned i den första. Men så kanske du har gjort? hmm... Om den skulle fungera borde jag också köpa en sån!

h/saltaste bönan sa...

Helt rätt! Känner mig lite korkad som inte klurade ut det själv. När jag trädde på ditt sätt låstes resåren direkt när jag provdrog. Stort tack för hjälpen!

a-k sa...

men å vad bra! Då ska jag försöka hitta en likadan!

h/saltaste bönan sa...

Jag köpte dem på Bibbis. Tror de kostade runt en tjuga (tre storlekar).