tisdag 19 maj 2009

Puff och guldkant



Har sytt en puff. Mönstret är Amy Butler (gum drop pillow) från Broarne. Slarvade med att pressa sömmarna under arbetets gång så fick plocka ur all stoppning och göra det igen (tur att jag övade på ett Ikeatyg). Puffen fullkomligt slukar stoppning. Jag använde gamla handdukar och tygspill, men nästa gång ska jag sy en med dragkedja i botten - bra förvaring för gästtäcken och extrakuddar.

PS. Det här är ingen receptblogg, men kan inte låta bli...



Månadens guldkant: Sparris!!
Enklaste receptet är det godaste.
Skölj sparrisen och bryt av nederdelen av stjälkarna (de ska tydligen brytas, inte skäras - har glömt anledningen). Lägg i kokande, rejält saltat vatten och koka i 4,5 minuter. Torka sparrisen noga och lägg på tallrik. Strila 1-2 msk smält smör över sparrisen, strö över smulat havssalt och toppa med lite riven parmesan.
Jag har blivit beroende. Nästan varje dag får guldkant.

3 kommentarer:

Bobo/Rumba de kransen sa...

Vad fin den blev till slut. Tror man ska bryta sparrisen för att den då går av precis där det träiga slutar.

Retro Elephant sa...

Fin puff! Nu blev jag snål på sparris, ser väldigt gott ut!

//Lina

SiriR sa...

For en fin puff! Fantastisk stoff.