fredag 8 maj 2009

Smått och gott



Idag blev det två par tajts till bönan. Mönstret är Ottobre 1/08, men jag tycker att de blir lite för pösiga så ska nog ta in det nästa gång. Det turkos tyget är från Mjuka tyger och det gröna från MG-tyger. Bägge köptes på symässan i Kista. Har tipsat om det förr, men kan verkligen rekommendera Tilde textils beskrivning av hur man syr de snabbaste tajtsen. Skippar livebild på de prickiga för det finns redan en så fin på Rumbas sida (även om jag misstänker att vi använde olika mönster?).



Och här är bönans kusin i sin nya mössa.

4 kommentarer:

Madelene sa...

Jätte fina!

Bobo/Rumba de kransen sa...

Jag gillar verkligen de prickiga och använder dem mycket på Iris. Men nu är jag sugen på stjärntajts också... tur att de inte ses så ofta. :)

SiriR sa...

Veldig fine! Stilige stoffer.

SiriR sa...

Takk for hyggelig kommentar i bloggen min:)
Ja, ermene på kjolen er løse. Så kjolen kan brukes med eller uten ermer. Og halsavslutningen ble fin syns jeg!