fredag 15 maj 2009

Vad Iris fick



Vågade inte blogga om vad Rumba de kransen fick för Elvis-skjortan förrän jag visste att de passade. Ett par blåbyxor, likadana som de jag tidigare sytt till bönan, men med resår i benslutet. Tänkte att de skulle vara "puffiga" nu och bli lagom långa i höst, men när jag ser Iris posera i dem inser jag att jag kanske får förlänga dem istället. Fler bilder här.



Benresåren är reglerbar. Dolde den så att man måste vika upp byxan och vränga fram knappen för att justera. Sista bilden visar hur det ser ut från utsidan. Bävernylon från Tygverket. Resår från Bibbis.

PS. Lyckades förresten hitta tillbaka till de byxor jag inspirerades av när jag sydde de första. Det var de här coola televerksorange hos Kanonkläder.

3 kommentarer:

SiriR sa...

Veldig tøffe!

Bobo/Rumba de kransen sa...

De är så himla fina och jag är glad att jag föreslog bytet. Anytime Bönan, om du vill göra fler byten. ;)

Katharina sa...

Jättefina! Både de här och de förra du sydde ger verkligen blåbyxe-vibbar. Kul att vara till inspiration. =) Själv har jag ett par till tillklippta, men hittar inte tiden att sy ihop dem. Eller så kanske bara det handlar om att jag prioriterar fel. Vem behöver egenligen städa när man har en tiomånaders som gör jobbet ogjort på nolltid... Hur som helst - görsnygga!