torsdag 4 november 2010

Rustad



Vår junta brukar träffas på cafeér, men nu senast bjöd Ekopyssel hem oss på en fantastisk quizkväll. I potten låg sybehör efter hennes farmor. Ingen gick hem lottlös, men jag hade den stora turen att vinna och fick välja paket först. Desssutom lärde jag mig massa nytt om handarbete. Vad tumtricket och blekingesöm är till exempel.



Mitt paket innehöll massa godsaker. Virknålar, tråd, snedslå och bäst av allt - en låda med tunn och fin broderitråd och några riktigt rejäla stoppnålar. Precis vad jag behöver!



Och inspirationshäften fulla med stolpgrupper och mönster jag vill testa.



Andra juntadeltagare hade bakat smaskigt surdegsbröd och hade med sig delikatesser från Hötorgshallen. Mitt bidrag var en krokad disktrasa till väninnan och lite vin som vi glömde bort att dricka.



Känner mig fullt rustad för en juntavinter. Nästa projekt ligger här, en amigurumikrubba. Mönstret finns i senaste numret av 101 idéer (jag har fått en prenumeration i present av min generösa syster) och jag hoppas få ihop alla figurer lagom till tredje advent.

1 kommentar:

Bobo/Rumba de kransen sa...

Vafalls. Blekingesöm? Attan att jag missade denna stora händelse - i alla fall en fråga jag hade klarat.