tisdag 9 november 2010

Virkad käpphäst?



Finns det någon som virkat en käpphäst? Jag virkar Lilla gubben, men har kört fast. Gjorde ett hål med luftmaskor (på samma sätt som man gör hål för tummen på vantar) och tänkte virka öron där. Sedan tänkte jag virka vidare på halsen där som virknålen ligger. Fast nu blir jag fundersam på om jag tänkt rätt. Böjen kanske blir för flack... Finns det någon som har en klokare idé eller bara ett tips?



De här hittade jag när jag vittjade Dunderkalssons fickor häromkvällen. När jag frågade vems det var fick jag svaret: "Pippis pengar". Efter lite efterforskningar visade det sig dock att det var kusinen som blivit bestulen.

2 kommentarer:

AttenKattenNoa sa...

Men att du virkar en hel häst ;-) Jag klarar precis att virka mormorsrutor så jag har inget att komma med. Lilla Gubben kommer säkert bli fin!

Anna-Maria sa...

Kan du inte virka lite fram o tillbaka som "förkortade varv" när man stickar och därmed bygga på nacken mer och inte så mycket fram på halsen?