lördag 21 mars 2009

Bästa pyamasen



Bönan har klumpfot. Eller hade tills den opererades och hon fick skena. Sedan hon började krypa får den vara av 8 timmar per dag, men i början var var det svårt med kläder. Eftersom skenan är på när bönan sover är bästa pyamasmodellen knäppning i grenen. Bjöjbyten blir enkelt och man kan lämna uppknäppt runt "skenbenet".

Den här pyamasen är en omsydd t-shirt (idé: Baby Cool, men där saknas knappar i grenen). Hm, vem försöker jag lura? Har sett den förut - svart t-shirt, röd muddväv... Frågan är vad som är tuffast, opera eller punk?





Så blev det en liten dregglis och en mössa i det gröna uggletyget (MG-tyger). Efter pyamasen börjar jag äntligen bli vän med min Pandurotång så dregglisknappen var inga problem. Det gäller bara att ha rätta knycken.

1 kommentar:

Bobo/Rumba de kransen sa...

Skam den som ger sig (om tången). Och angående frågan om punk versus opera så är väl ändå opera högre upp på innelistan these days? Jag måste snart göra en ny för den gamla börjar bli liten. Funderar på vad jag ska välja för tema nästa gång...