tisdag 24 mars 2009

Sol på vår balkong



Lotta Kühlhorn har designat jättefina tyger för IKEA. Malena heter de och är som gjorda för att bli klänningar till bönan. Här är den första. Svart snedslå från Bibbis och tryckknappar från Åhléns. Mönstret gjorde jag själv (men sneglade på Günthers snickarbyxa och en Plastisockklänning som bönan har). Tycker det är svårt att få sömmarna fina när man syr på kantband. Nu ägnade jag lite extra tid vid ångstrykjärnet och det var verkligen värt mödan. Syns det förresten på bilden att det var lite sol på vår balkong idag?

6 kommentarer:

Bobo/Rumba de kransen sa...

Du vet redan att jag tycker mycket om den!

Martina sa...

Stilig! Sicken mönsterpassning på fickan:)

Anonym sa...

Läcker klänning säger Jennies syrra!

Daling sa...

Tjusigt värre på en Böna!

Retro Elephant sa...

Ååh så mycket fint du syr! Glad över att du lämnade kommentar på bloggen så jag hittade hit :) Lägger in en länk till din blogg.

//Lina

Madelene sa...

Vilka fina kläder du dyr! Jag lägger till dig i min blogglista!