lördag 14 mars 2009

Lördagstriss



Har jobbat idag så trodde inte jag skulle sy något, men när jag kom hem låg bönan och sov så det blev en dregglis, ett par tajts och en klänning.



Är inte så nöjd med min knapptång (från Panduro) eftersom knapparna brukar släppa när man slår dem igenom fyra lager trikå (t.ex. pyamaskantning), men två lager flanell
gick utmärkt. Dregglisen är överblivet tyg från lekoverallen.



Tightsen är Ottobremönstret (01/08) jag brukar använda. Tyget är från MG-tyger. Klänningen är samma modell som den jag sydde häromdagen med mönster av Petchy fast i Petra Börners rosa Ikeatyg. Blå snedslå från Åhléns.

3 kommentarer:

Bobo/Rumba de kransen sa...

Du är så produktiv att jag blir mörkrädd - och lite stressad... vad fina grejer du gör!

Busungen Hanna & hennes familj sa...

Halloj!
Det är alltid lika kul att kolla in allt fint du gör! Fast jag håller med Bobo - lite stressad blir man när du är så produktiv ; )
Jo, jag kanske läst lite slarvigt - men var har du beställt namnlapparna?
Vill du ha lite tyger som jag fått av Inger en gång i tiden? Gamla tyger från 70-talet skulle jag tro - två flanell och ett beckoböljatyg. Det mesta i blått/blommigt/turkost.
Kram Jennie

h/saltaste bönan sa...

Jättegärna!! Namnlapparna är från Mina namnband (http://www.minanamnband.se/). Ska försöka fota dem, men eftersom jag nästan bara hinner hålla på kvällstid blir det med blixt och urkassa bilder...