onsdag 25 mars 2009

Dalarna



Köpte en begagnad Tripp trapp-stol på Blocket. "Toppskick" stod det i annonsen, men när jag kom hem upptäckte jag att den var inkletad med gammal gröt, att lacken var avnött, gängorna på skruvarna nästan bortslitna och att en skruv helt saknades. Spelade ingen större roll eftersom jag ändå tänkt måla om den, men allt tog sån tid - rengöring, slipning, köpa färg, köpa nya skruvar, isärskruvande, målning och ihopskruvande... Stolen har legat och skräpat i olika stadier av renovering i snart en månad, men idag blev den äntligen klar!



Istället för Stokkes formsydda dynor tog jag en vanlig stolsdyna jag fått av bönans gudmor och sydde ett fodral av ett av de andra tygerna i Malena-kollektionen. Det var bara att vika en gång så passade den precis i stolen.



Hade tänkt fästa dynan med kardborreband, men det fungerade lika bra med de existerande banden. När jag stod i färgaffären såg jag framför mig en svalt petrolblå 50-talsnyans. Jag är verkligen urusel på att tolka färgkartor! Istället blev den dalablå - bara lite kurbits som fattas... Nyansen heter Åsögatan och är från Wirströms på Folkungagatan.

3 kommentarer:

OttoPippi sa...

Den blev jättefin!!!!! Som ny! Och jag tycker dessutom att 1 månad är snabbt jobbat med ett sånt här projekt.

Ha det så bra nu - för ni åker väl idag?

Martina sa...

Nu är den iallfall i toppskick! Supersnygg!

rino sa...

vad duktigt att göra om en sån grej som troligtvis snart har gammal gröt på sig igen
Men riktigt snygg blev den