söndag 22 mars 2009

Skibum



Äntligen är våren här. Skulle inte göra så mycket att bönan vuxit ur sin vinteroverall om det inte vore för att vi ska åka till fjällen på onsdag. Själv tänker jag vägra skidåkning och hänga med näsan i mina julklappsserier som jag inte hunnit ägna mig åt än, men kan ju inte utesluta att bönan tvingas ut i kylan. Dagens projekt blev därför en brun fleecetröja med röda kantband. Tyg från Ohlsons tyger. Trikåsnedslå från Bibbis textil.



Hade inget tröjmönster så använde mönstret till en raglanblus (modell A). Mönstret är ett Stilmönster från 70-talet som jag har fått låna av bönans faster. Hon har en hel hög med helt otroliga mönster och sytidningar som jag ska försöka sy mig igenom under våren. Gillar verkligen den kombinerade åkpåsen/vinteroverallen (modell F), men en sån hinner jag nog inte sy innan onsdag...

1 kommentar:

Bobo/Rumba de kransen sa...

Den ser skön ut och Bönan ser ut att inte kunna bärga sig innan hon får kasta sig utför backarna!