måndag 9 mars 2009

Härmapa



Blev så nöjd med tossorna jag sydde till bönans nya tremänning att hon fick ett par hon också. På pricken likadana så bilden ovan får räcka. De sitter fantastiskt bra kvar på foten - idag har hon haft dem på nästan hela dagen! De får dessutom benvärmarna att stanna på ännu bättre.

Sista biten av tröjan är dessutom återvunnen. Det blev ett par handledsvärmare till mig själv. Sydde inte med hål för tummen för ville ha ett par som gav intrycket att vara en lång ärm som sticker fram under tröjan. Däremot hade jag lite för lite tyg kvar så jag kilade dem med lite enfärgat tyg (från samma tröja).

2 kommentarer:

Bobo/Rumba de kransen sa...

En fråga: har du sytt överdelen som hon har på sig? Ser lite ut som snickisarna, men har inte sett denna förut.

h/saltaste bönan sa...

Nej, det är en plastisockklänning jag köpte på rackamajas rea i höstas. Lade undan den för att den var förstor och höll på att glömma bort den. Den är jättefin och matchar benvärmarna perfekt fast nu tänker jag att jag ju hade kunnat sy den själv istället:-)