söndag 13 september 2009

Jag klär in mitt hem i tyg - allt ska barnsäkras



När bönan är i upptäckartagen är målet oftast bokryggar, sladdar, datorer, eluttag och strömbrytare. Har därför gett mig i kast med att skydda vårt hem (och barn) med hjälp av tyg.

Vårt nya datorbord är ett slitet IKEA PS-bord som fått ett fodral av Malena. När man inte använder datorn stoppar man in den under tyget. Fodralt har en lucka med tryckknappar mot soffan.



När vi vill sitta vid datorn i fred vinklar vi bara in bordet, men det slutar ofta att man har en arg böna på andra sidan bordet som ilsket försöker komma åt tangentbordet eller norpa usb-minnet så problemet med att även kunna jobba vid datorn har vi inte lyckats lösa än.



Ikeahyllan Expedit kläddes in i ett annat av Malena-tygerna. Här förvarar jag mina konst- och serieböcker som höll på att få ryggarna sönderdragna.



Så måste symaskinen och skrivaren skyddas, men mot damm snarare än barnafingrar. Tyg är lösningen även här.



Symaskinsfodral i tunn grå trikå. Ska muntras upp, men har inte bestämt mig för hur.



Till skrivaren blev det kinaflickor från Stoff och stil med turkost kantband och en lucka fram så man inte behöver ta av det varje gång man ska skriva ut något.

6 kommentarer:

IA Nyckelpiga sa...

Vad roligt! Och smart. Fast misstánker att Bönan inte tycker likadant.

Skaparstigen sa...

Så bra! Man kan verkligen bli tokig på barnen i den perioden annars. Själv har vi bara fula, lata lösningar. Spännband runt skåpet som tv-spelet är i, långa skohorn ner genom kökslådornas handtag, och alla cd-skivor i barnhöjd bar vi rätt och slätt upp på övervåningen och ställde undan ett tag.

Emilia sa...

Vad snyggt och coolt det kan bli med tyg - och vad bra med barnsäkrat!

Bobo/Rumba de kransen sa...

Och på köpet får du ett snyggare hem med mindre damm.

SiriR sa...

For en god ide å kle alt i stoff!!
Og så fint det blir:)

rino sa...

coolt. jag gillar fodralet med tryckknappslucka