lördag 12 september 2009

Övervunnen fobi



Har beslutat mig för att övervinna min respekt för blixlås och efter att Skaparstigen försäkrat att hennes necessär både är enkel att sy och hänvisat till en tutorial som finns här har jag kommit en bit på vägen. Den var lite krånglig först, men det var för att jag inte riktigt fattade hur två rektanglar skulle kunna bli en fyrkantig börs. När jag väl kom in i det gick det som en dans. Hur lätt som helst och den blev supersnygg (mycket finare än på bilden). Ska omedelbart köpa blixlås och sy fler i olika storlekar. Mönstret är snarare till en liten börs, men det är bara två rektanglar så storleken kan förändras hur som helst.

7 kommentarer:

Bobo/Rumba de kransen sa...

Skitfin! Antar att din produktiva helg har börjat nu?

malin sa...

jättefin! Och vilket underbart tyg! I like!

Åsa Tidqvist sa...

jag har också lite dragkedje-fobi men provade också att sy en sån här, men din blev mkt finare! jag tänker INTE blogga om min...

Skaparstigen sa...

Där ser du att den var lätt! Sött tyg också.

IA Nyckelpiga sa...

Jag blev ocksá väldigt sugen pá dom. Riktigt läckert tyg.
Jag har ocksá ledig helg.....och vad gör jag....sitter här och kollar bloggar.

Aleisa Ribalta sa...

va? jag har samma fobi, ska snart prova detta, litar på dig, jag tror inte jag kan klara, men ska låt mig försoka. skitsnyggt var din!! man kan inte tror att det ditt första försök och att du har haft en sånt fobi. braaa jobbattttt!!!!

od Andulky sa...

Så himla fin!