onsdag 10 mars 2010

Det som göms i snö

När jag kom hem efter virkjuntan igår kväll med ännu ett påbörjat projekt upptäckte jag något bakom tjock-tv:n...



...en korg med virkufon som jag alldeles förträngt. Lovade mig själv att korgen måste vara tom innan jag får påbörja något nytt.



Först ut var två av Ia Nyckelpigas äppelburkar. Den första blev inget äpple utan en vanlig burk.



Eftersom jag varit för lat för att fodra den med tyg har den fått ett virkat grönt foder. Virkade bara äpplet igen, men en storlek mindre (slutade öka ett varv tidigare), vrängde, lade i ytterburken och virkade ihop med ett varv fasta maskor. Det blev ganska stadigt med virkat foder så den enda extra stadga burken fått är en rund bottenplatta mellan lagren.



Den andra burken blev ett blåbär. Det blå garnet är dubbelt så den blev så stadig att den inte behövde stadgas alls.


Blåbär är ju rosa inuti och får till mitt försvar säga att det här hudfärgade garnet faktiskt såg rosa ut i kvällsljus. Burkarna ska bli knappförvaring.



Slutligen har jag äntligen kommit igång med Vårutmaningen. I morse ritade jag av mönstret till en klänning åt mig själv ur Stylish Dress Book.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Mycket fint du virkat! En award till dej finns på min blogg.

Bernadette/Finally Teatime sa...

Väldigt fina burkar! En trevlig detalj var ju att blåbärsburken står bredvid Suetonius kejsarbiografier. Som ett litet kit! Man kanske ska virka sig en liten Augustus-byst?

Singh sa...

Kul att du antagit vårutmaningen, är själv med där. Lägger till dig i min blogglista så att jag inte missar nåt ;-)

Åsa Tidqvist sa...

jag gillar verkligen din blogg, du både virkar så fint och så inspirerar du så!

h/saltaste bönan sa...

Suetonius är fin. Skulle gärna virka mig en liten Augustus. Nåt att klura på. Kanske Claudius är enklare.

IA Nyckelpiga sa...

Kanon! Som vi skulle säga i Blekinge. menar verkligen snyggt! Och det var ingen dum ide med att virka fodret.