onsdag 24 mars 2010

Slö-junta



Dagens junta blev mycket snack och lite verkstad för min del. Men lyckades iallafall producera en prototyp för den Michael Jackson-hatt jag ska virka till ett byte med Rumba. Den ska bli svart.

Har fått två nya virkböcker av min mormor.




Figurerna i "Lär dig virka supersöta amigurumi" är i ärlighetens namn inte särskilt söta, men jag tycker ändå den är bra att ha eftersom den tydligt går igenom grunderna för att kunna hitta på egna figurer och lär ut hur man läser mönsterdiagram (något jag inte fattat tidigare). "Börja virka" innehåller några enkla mönster och olika typer av maskor. Den är nätt och behändig att ha med i väskan till juntan om man behöver friska upp maskminnet.

2 kommentarer:

Bobo/Rumba de kransen sa...

Holy macaroni vad hatten ser bra ut! Nu måste jag snart sätta fart med min del av bytet.

h/saltaste bönan sa...

Lugna puckar - det kommer dröja innan hatten blir klar. I helgen ska jag sy!!!