torsdag 25 mars 2010

Ufot som ynglade av sig



Gräver djupare och djupare ner i ufo-korgen. Mycket repas upp, men ibland har jag fäst så rackars noga att det inte går. Den här misslyckade varianten på riot bag från Sus syhörna var bland det första jag virkade och på något vis tycks jag ha missuppfattat mönstret. Nitisk färstning gjorde den omöjlig att repa upp så jag satte igång att virka ett foder. Problemet var bara att fodren (jag hann påbörja tre) blev så fina att jag hellre ville använda dem till annat. Till slut gav jag upp och sydde ett foder i prickigt bomullstyg. Min riot bag står numera i badrummet som necessär.



Första ynglet...



..blev ett pennskrin med söta röda knappar.



De två andra åkte ner i ufo-korgen.
To be continued.

6 kommentarer:

OttoPippi sa...

Bra jobbat!!! Kämpa på!!! En som inte kan virka (jag) är skitimpad!!!!

Emilia sa...

Det blev ju en jätte-fin necessär!

Simsalabim sa...

Jättefin necessär! Ibland är det skönt att beta av alla ufon. Det känns aldrig bra när den lådan växer sig större än de färdiggjorda sakerna. :-)

Anonym sa...

Gaaaahh, den är ju asläcker! Förstår INTE hur den kunde gömmas i den där UFO-högen. Ska nog testa det där mönstret. Tackelitack!

IA Nyckelpiga sa...

Jag fár nog snart akta mej sá att du inte petar ner mej frán tronen!!

Unknown sa...

Vilket fint virkmönster. Ibland blir det inte enligt planerna, men supersnyggt ändå!