fredag 3 september 2010

En som väntat för länge



Simsalabim har väntat alldeles för länge på sin del i bytet vi gjorde i våras. Har skickat en nåldyna och en fluga för att stilla mitt dåliga samvete, men häromkvällen blev jag äntligen klar med det riktiga grejen, en gubbpyamas till hennes Mowgli.

Gjorde den i 110 cl, men efter att provat den på bönan och ritat Medommönster i storlek 92 (enorma!!) befarar jag att den är alldeles för liten. Isåfall lovar jag vara betydligt snabbare på att skicka en ny.



Testade täcksömmen på min maskin för första gången. Eftersom jag inte lyckats få till bandkantningen fint än vek jag bara in kanterna och sydde. På ett ställe hamnade sömmen för nära kanten så det såg lite snett ut. Broderade tre röda korsstygn för att dölja det och i efterhand tycker jag nästan den detaljen blev det bästa på pyamasen.



Korsstygnen fick gå igen på namnlappen som inte heller ville fästa.



Skickade med ett loppisfyndat Stilmönster i storlek 36 som är alldeles för litet för mig. Efteråt kom jag på att jag glömde dubbelkolla att alla mönsterdelar finns med, men tycker bilden är värd att ha bara för de sköna posernas och cowboyhattens skull.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det blir ofta så att oplanerade detaljer sätter pricken på i:et. Bara bra! Det SKA ju vara individuella plagg.

Åsa Tidqvist sa...

jag älskar precis sådana detaljer på kläder! De stora korsstygnen är för fina bara!