onsdag 29 september 2010

Midsommarkransen ÄR som New York



Fantastiska Manhattanloft där chica bohemer tassar runt bland containerfyndade thonetstolar och skönt insuttna sammetssoffor brukar göra mig bitter, men inte längre. Jag har haft tur. På väg hem från en junta i kransen blänker något till i ögonvrån och vips har jag fiskat upp mitt livs första* containerfynd.


Som vanligt kommer turen kommer stötvis - dagen efter snubblar jag över en liten miniatyrbyrå nere i grovsoprummet.


På byrån hänger en ny singoalla sydd i ett mjukt, mönstrat trikåtyg som jag fick av LisaBeta bloggar i nåldynebytet. Jag har haft det med gröna blommor tidigare och det är tunt med fint fall - en riktig favorit (här är det med i ett av mina första inlägg).


*Inte sant - när jag var tio hittade jag en Barbie som blev som ny med lite eltejp runt magen.

7 kommentarer:

Skaparstigen sa...

Härligt med fina fynd! Jag har uppenbarligen för få containrar i min närhet. Attans! Men jag hämtade grannens slängda pelargoner från sophögen för två år sedan, det kan kanske räknas som ett fynd?

Fin singoallaklänning! Nån gång kanske du kan visa mig hur du syr en sån. Du har ju förklarat men det är alltid lättare att få lite hjälp under tiden.

Camilla sa...

Alltid roligt med lite fynd! Jättefin singoalla.

Bobo/Rumba de kransen sa...

Den enda oturen är att inte jag tittade ner i samma kontainer tidigare samma dag (fast då kanske den inte låg där).

AttenKattenNoa sa...

Åh! Byrån är söt/fin/underbar! Och klänningen är så fin! Jag vill också sy en sån... Fynda på!

Busungen Hanna & hennes familj sa...

Vilka fynd!
Är det Edgar som promenerar runt själv på en av bilderna??
kram Jennie

h/saltaste bönan sa...

Jag lär gärna ut. Verkligen lätt som en plätt som sagt. Och japp Jennie, han går!!

Jenny / Ekomamma i stan sa...

Vilka fina fynd! Önskar att vi hade haft ett grovsoprum där man hade kunnat hitta möbler och fina saker istället för bara sopor. :-(