onsdag 15 september 2010

Sticky



Är supersysugen, men får inte till någon sytid. Har idiotiskt nog placerat syhörnan intill lillebrors säng och till skillnad från sin syster störs hans middagslur ymaskinen. Så tills jag får tillbaka köket (för tillfället ockuperat av en hantverkare som installerar diskmaskin och bygger en sittbänk) blir det bara att virka på. Här en halsduk (barnvariant av en herrhalsduk i Väldigt virkat). "Precis en sån där stickig som jag hade när jag var liten", sa min sambo nostalgiskt. Så nu vill jag ha lite hjälp igen - några tips på bra, icke-stickiga ullgarner?



Bokstäverna som stod på tork i ett tidigare inlägg har äntligen fått sina prickar och pryder nu lillebrors garderob.


Bönans har köpebokstäver som från början satt på ett paket hon fick när hon döptes.

5 kommentarer:

Ida sa...

M&K ekologiska babyull! Sticks inte alls och värmer hur bra som helst.

Camilla sa...

Jag tänkte precis tipsa om samma garn. Det finns i fantastiskt fina färger. Jag har virkat en filt i det garnet. Finns på min sida.

Emilia sa...

Fina bokstäver! DROPS Baby Merino kanske?

h/saltaste bönan sa...

Ha, ha, den är gjord i M&Ks ekologiska ull. Jag tyckte inte alls den kändes stickig så då får jag stå på mig bättre. Ska testa drops merino också.

Camilla sa...

Jag har inte provat att ha det garnet runt halsen, men det är ju så mjukt och fint. Nu virkar jag en julklapp i det garnet, så jag hoppas garnet är skönt runt halsen. Jag virkar en sån där halsduk som är poppis nu.